Selasa, 25 November 2008

Nu Suci tapi dianggap najis

Asal hukum sakabeh Dzat Suci nepikeun ka aya dalil nu mertelakeun yen eta dzat najis.
Dzat-dzat anu kotor saperti leutak sawah, oli jeung sajabana teu mangrupakeun najis.

Di handap ieu aya sababaraha dzat anu sering dianggap najis tapi sabenerna teu najis.

1. Mani
"Al qomah jeung Al Aswad nyarita, 'aya saurang jalma nu pernah mampir ka Aisyah. Dina mangsa isuk-isuk, Anjeuna keur

nyeuseuh bajuna. Aisyah nyarita : 'Saestuna cukup keur maneh pikeun nyeuseuh tempatna (nu keuna ku mani). Mun maneh teu

nempo mani, kecretan sakurilingna. Kaula geus pernah ngorek-ngorek mani tina pakean ROsululloh sholallohu 'alaihi

wassalam, terus Anjeuna sholat make pakean eta" (Shahih Muslim No 288)

Imam Ash Shon'aniy nyarita dina subul As Salam yen para ulama syafi'iyyah nyarita : hadits-hadits nu ngumbah mani lain

dalil ngeunaan najisna mani tapi ngan saukur netelakeun yen ngumbah mani mangrupakeun hal anu sunnah (mandub)

2. Minuman Khamr

Di antara ulama anu nyebutkeun yen khamr najis dumasar kana QS Al maaidah :90,
"Hey jalma anu ariman, saestuna khamr, judi, tapekong, (ngundi nasib ku) panah kaasup najis tina kalakuan syetan...."
Najis nu dimaksud didieu lain najis sacara hissiyah (dzat) tapi najis hukmiyah (maknawi). Mun Khamr dianggap najis

tangtu judi, tapekong jeung panah oge kaasup najis. Padahal henteu kitu.

Syaikh Husain bin 'Audah Al 'Awasiyah nyarita,"Kitu oge Nu haram teu kudu jadi najis. Mun henteu, tangtu jadi najis

indung, anak awewe, lanceuk awewe, jeung bibi lantaran Alloh ngadawuh dina An Nisa ayat 23 :
"Diharamkeun pikeun maraneh, indung-indung maraneh, anak-anak maraneh nu awewe, dulur-dulur bapa maraneh nu awewe....."

3. Kotoran sato nu bisa didahar

Sato-sato sabangsa hayam, bebek, embe, sapi jeung nu lianna nu bisa didahar, tai jeung kiih na teu kaasup najis.

"Anas bin Malik nyarita : Aya sababaraha jalma ti Uroinah nu datang ka Rosululloh sholallohu 'alaihi wassalam. Tapi

maranehna teu cocok jeung cuaca kota madinah. Rosululloh sholallohu 'alaihi wassalam nyarita ka maranehna "Mun maraneh

arek indit, coba kaluar ka onta shodaqoh (hasil zakat) terus ku maraneh inum susu jeung kiihna" Maranehna ngalakukeun nu

diparentahkeun, terus maranehna jadi sehat (Shohih Bukhari No 233 & Shohih Muslim No 1671)

Mun kiih onta jeung sato sabangsana najis, tangtu Nabi sholallohu 'alaihi wassalam moal marentahkeun maranehna ngimun

cikiih onta, lantaran moal mungkin Nabi sholallohu 'alaihi wassalam nitah nyiar ubar ku barang anu najis sakumaha ucapan

Abdullah bin Mas'ud :"Alloh moal ngajadikeun ubar tina naon-naon anu diharamkeun ka maraneh" (Al Bukhori dina kitab AL

Asyribah)



4. Bangke sato nu euweuh getihan.

Nabi sholallohu 'alaihi wassalam ngadawuh :'Mun laleur ragrag kana cai nginum saurang di antara maraneh, gancang

lelepkeun terus piceun. Lantaran dina salah sahiji jangjangna aya panyakit jeung dina jangjang nu lainna aya obatna'

(Shohih Bukhori No 3320)

Ibnu Hajar Al Asqolaniy nyarita :"Hadits ieu dijadikeun dalil yen cai nu saeutik teu jadi najis lantaran ragragna sato

nu euweuh getihan nu ngalir dina cai" (Fathul Bari)

5. Getih salian ti getih haidh jeung nifas

Al Miswar bin Makromah nyarita :
"Kuring pernah asup bareng jeung Ibnu Abbas nepungan Umar nalika anjeuna ditubles. Terus kami nyarita "Waktu sholat geus

datang" Umar nyarita, "Saestuna euweuh bagian tina Islam pikeun jalma nu ngalalaworakeun sholat" Terus anjeuna sholat,

sedeng tatuna ngucurkeun getih (HR Abdur Rozzaq, Daruquthniy jeung Ibnu Abi Syaibah)

Naon anu dipigawe ku Umar Rodhiallohu anhu netelakeun yen getih salian haidh jeung nifas teu kaasup najis

5. Utah Manusa

Euweuh dalil anu shahih anu netelakeun yen Utah manusa kaasup najis. Sakumaha nu disebutkeun ku Ibnu Hazm (Al Muhalla)

jeung Imam Asy Syaukaniy (Ad Duror Al Bahiyah)

6. Kesang jalma junub jeung awewe haidh

Ti Abu Hurairah,
"yen nabi sholallohu 'alaihi wassalam pernah nepungan manehna dina sawareh jalan jalan kota madinah, sedeng manehna (Abu

Hurairah) junub. Terus kuring mundur ti Nabi sholallohu 'alaihi wassalam. Terus Abu Hurairah indit mandi, terus manehna

datang. Nabi sholallohu 'alaihi wassalam ngadawuh "Dimana maneh tadi ya Abu Hurairah?' Jawab Abu Hurairah "kuring tadi

junub, kuring ngewa mun kuring maturan Anjeun diuk bari teu suci. Nabi sholallohu 'alaihi wassalam ngadawuh :"

Subhanalloh, saestuna saurang muslim teu najis" (Shohih Bukhari No 283 & Shohih Muslim No 372)


sumber :
http://almakassari.com/?p=298
http://almakassari.com/?p=295

Kamis, 20 November 2008

Nyiar Pibekeleun

"Din, lain ari urang jarang pisan papanggih. Padahal akang teh sering ulin ka imah silaing, tapi ampir teu pernah paamprok jeung silaing kitu oge jeung pamajikan silaing. Ngan paamprok jeung budak we jeung pembantu silaing. Na ari dines di rumah sakit teh beurang peuting?"

"Kang, ari dines di rumah sakit mah ngan beurang wungkul sih. Tapi balik ti rumah sakit, jam 2-an kuring teh praktek di apotik kimia farma. Tah peutingna nepi jam 10-an praktek di klinik asy syifa"

"Ari pamajikan silaing?"

"Atuh pamajikan nya sarua oge, malah mah bareng praktek na jeung kuring nepi ka peuting oge"

"Lain ari gajih ti rumah sakit masih keneh kurang? Da silaing nyiar duit teh pan teu sabeulah. Tapi kenca katuhu. Kaitung salaki jadi pamajikan dokter mah meureun. Iyeu mah meureun. Mun ngandelkeun gajih wungkul ge geus nyukupan keur hirup teh. Jaba anak kakara hiji jeung masih keneh leutik"

"Nya ari keur dahar mah leuwih ti cukup kang. Tapi pan pangabutuh teh teu ngan saukur dahar. Indungna si jacky hayang ganti mobil, atuh kuring boga maksud rek ngagedean imah"

"Din, akang mah moal nyaram maneh jeung pamajikan toh-tohan nyiar dunya. Tapi tong poho euy kana tujuan urang hirup. Urang oge tong poho yen urang hirup di dunya teh teu lana. TIAP-TIAP JIWA BAKAL NGARASAKEUN PAEH. JEUNG SAESTUNA NGAN DINA POE KIAMAT DISAMPURNAKEUN PAHALA ARANJEUN. SINGSAHA DIJAUHKEUN TI NARAKA JEUNG DIASUPKEUN KASAWARGA, MANEHNA BENER-BENER GEUS MUJUR. KAHIRUPAN DUNYA NGAN SAUKUR KASENANGAN NU NYILAKAKEUN (ALI IMRON 185).
Urang diwenangkeun pikeun nyiar kahirupan di dunya, tapi nyiar dunya ieu ulah nepi keun kan ngelehkeun nyiar akherat. JEUNG TEANGAN NAON NU DI ANUGERAHKEUN ALLOH KA ANJEUN NAGRI AHERAT JEUNG ANJEUN TONG MOPOHOKEUN BAGEAN ANJEUN TI DUNYA (AL QASHASH 77)
Da di dunya urang moal lana, sedengkeun nu langgeng mah urang teh di akherat. Sapoe di aherat sarua jeung lima puluh rebu taun di dunya. Sedengkeun urang paling banter hirup teh ngan tujuh puluh lima taun. Ku kituna urang ulah mentingkeun teuing dunya bari ngalalaworakeun aherat. Ku inget kumaha sakeudeungna hirup dunya jeung lilana hirup di aherat, tangtu urang kudu nyiar bekel teh leuwih loba nyiar bekel keur di aherat engke tibatan nyiar bekel keur di dunya. TAPI MARANEH MILIH KAHIRUPAN DUNYA, PADAHAL KAHIRUPAN AHERAT LEUWIH HADE JEUNG LEUWIH LANGGENG (AL A'LAA 16-17)
Urang kudu inget kana naon tujuan mimiti urang diciptakeun. JEUNG KAULA TEU NYIPTAKEUN JIN JEUNG MANUSA, IWAL TI PIKEUN IBADAH KA KAULA (ADZ DZARIYAT 56)
Tah ku kituna, naon nu ku urang diteangan di dunya ieu, kuduna ngan saukur pikeun ngarojong ibadah ka Alloh. Ayeuna maneh digawe toh tohan tepi ka teu inget waktu. Tepi ka anak teu dipirosea. Inget Din, najan sakumaha lobana harta banda ge tetep moal dibawa ka jero kubur. Atuh ceunah silaing toh-tohan nyiar dunya pikeun bekel ke kolot, da tana wuruh umur silaing nepi ka kolot. Saha nu nyaho isuk pageto silaing teh geus dimandikeun jeung di sholatkeun.
Urang memang lolobana serab ku kahirupan dunya. Padahal kanikmatan nu aya di dunya teh euweuh nanaonna mun dibandingkeun jeung kanikmatan nu dijangjikeun ku Alloh di aherat nu disadiakeun pikeun jalma-jalma mu'min. Mun urang bener-bener yakin kana ayana kahirupan aherat, kuduna toh-tohan teh nyiar bekel keur aherat lain keur dunya. Dunya mah ngan digunakeun pikeun ngarojong amal ibadah urang. Tapi tujuan utama mah tetep aherat.
Ari kanyataan nu aya papalingpang jeung eta. Urang ngajadikeun amal ibadah teh ngan ukur sampingan, ngan ukur sarat, ngan ukur ngalakonan anu wajib. Sholat sering dilalaworakeun. Berjamaah di masjid geus tara dilakonan da teu ari ku nyiar dunya. Nungtut elmu agama keur bekel aherat teu dipentingkeun teu cara nungtut elmu keuh kahirupan dunya. Silaing sakola erep mangjuta-juta pikeun kuliah kedokteran, supaya bisa nyiar duit nu loba. Tapi nungtut elmu agama mah ngan sakali saminggu pas poe jumaah, kitu ge sok tara sempet ngadengekeun khutbah da datang na teh nga pas sholatna wungkul. Ari pas datang keur khutbah langsung ngaguher.
SINGSAHA NU ALLOH PIKAHAYANG PIKEUN MEUNANGKEUN KAHADEAN, ALLOH FAQIHKEUN DINA AGAMA (SHAHIH BUKHARI NO 69, SHAHIH MUSLIM NO 1718 TI SAHABAT MU'AWIYAH BIN ABU SUFYAN RODHIALLOHU ANHUMA)
SINGSAHA NYORANG JALAN DINA RARAGA NYIAR ELMU TANGTU ALLOH GAMPANGKEUN JALANNA KA SAWARGA (SHAHIH MUSLIM NO 4867 TI SAHABAT ABU HURAIRAH RODHIALLOHU ANHU)
NUNGTUT ELMU WAJIB PIKEUN SATIAP MUSLIM (SUNAN IBNU MAJAH TI SAHABAT ANAS BIN MALIK RODHIALLOHU ANHU)
Ku kituna, sakali deui Din, akang mah ngelingan ka silaing ku rasa nyaah jeung deudeuh ka silaing. Tong popohoan teuing nyiar dunya tapi kudu inget nyiar bekel keur akherat. Digawe ulah beurang peuting teuing. Si jacky kudu diperhatikeun oge kumaha atikanana. Bener ari soal daharna mah teu kalalaworakeun da bubuhan aya pembantu di imah. Tapi tetep kawajiban silaing pikeun mere atikan anu bener ka manehna. Geus loba bejana mun salaki jeung pamajikan sibuk digawe, anak jadi katompernakeun. Tungtungna anak jadi tigebur kana narkoba, seks bebas, jeung kamaksiatan sejenna"

"Hatur nuhun kang, kana pangeling-ngelingna. Memang sih kadang kala mah kuring ge ngarasa asa cape ngudag-ngudag dunya teh. Tapi kumaha nya, da dijurung ku kahayang nu loba. Hayang ieu hayang itu. Geus boga motor hayang mobil, geus boga mobil hayang ganti nu leuwih alus. Bisa ngontrak imah hayang boga sorangan nepi ka ngiridit ka bank. Geus boga imah sorangan hayang nu leuwih alus"

"PAAGRENG-AGRENG GEUS NALOBEHKEUN MARANEH. NEPI KA MARANEH ASUP KA JERO KUBUR. TONG KITU, ENGKE MARANEH BAKAL NYAHO. JEUNG TONG KITU, ENGKE MARANEH BAKAL NYAHO. TONG KITU, MUN MARANEH NYAHU KU PANGAWERUH NU YAQIN. TANGTU MANEH BAKAL BENER-BENER NEMPO NARAKA JAHIIM. JEUNG SAESTUNA MARANEH BAKAL BENER-BENER NEMPO KU AINUL YAQIN. TERUS MARANEH PASTI BAKAL DITALEK DINA ETA POE NGEUNAAN KANIKMATAN (NU MARANEH PAAGRENG-AGRENG DI DUNYA (AT TAKAATSUR 1-8)"

Selasa, 18 November 2008

Sumanget

Mang Uking sumanget pisan narokan kai tangkal rambutan.
Teu malire panonpoe anu keur ereng-erengan.
teu malire kesang anu maseuhan sakujur awakna.
Waktu ditanya "Mang meuni sumanget kitu digawe teh?"
Pokna "Sumanget atuh jang, pan ke mun geus rengse amang bakal meunang buruhan, lumayan keur meuli beas jeung laukna"

Malem minggu Kang Gin Gin sore keneh geus saged.
Make pakean anu perlente.
Buuk diminyakan, disisir beulah tengah.
Make parfum Hugo Boss anu kaambeu ti jarak 500m.
Waktu ditanya "Kang meuni sumanget kita, aya acara naon yeuh?"
Pokna "Eh pan malem minggu ieu teh, Akang rek nepungan si Neneng anak Pak Camat"

Jang Ihin sakola di salah sahiji SMA favorit di Kota Kembang.
Bubaran sakola jam 2 manehna jeung babaturanana langsung indit ka tempat Bimbel.
Jam 5 bubaran Bimbel, langsung mulang.
Jam 7 saanggeus sholat Isya langsung ngapalkeun palajaran nepi ka jam 10 peuting.
Waktu ditanya "Jang, meuni sumanget kita diajar teh?"
Pokna "supaya lulus UMPTN Kang, mun asup PTN mah pan engkena gampang neangan gawe teh"

Naon anu ngalantarankeun timbulna sumanget?
Geuningan harepan, harepan bakal meunang naon-naon anu dipikahayang.
Tapi naha urang ngalalaworekeun harepan ti Alloh anu jangjina pasti moal jalir.
Naha urang teu sumanget indit ka masjid pikeun solat subuh berjamaah padahal balesanana surga.
Naha urang teu soson-soson diajar elmu agama anu ganjaranana surga.
Naha urang teu sumanget hudang tengah peuting pikeun tahajud padahal Alloh geus ngajangjikeun surga.
Naha ? Padahal kanikmatan surga jauh leuwih gede tibatan sakabeh kanikmatan anu aya didunya.

Disadiakeun bidadari anu geulisna euweuh bandinganana, anu tetep parawan, masih ngora, kulitna mulus, panonna cureuleuk, romantis, pinuh ku cinta,hade ahlakna, montok pinareupna.

Disadiakeun kadaharan anu nikmatnya euweuh bandinganana. aya daging, aya buah-buahan anu nikmatna euweuh bandinganana. Aya anggur anu teu mantak mabok jeung seungitna siga kasturi. Piringna tina emas, gelasna oge tina emas.

Disadiakeun karaton pikeun tempat cicingna. pakeanana warna hejo tina sutra. Geulangna tina emas. Mahkotana pinuh ku inten jeung mutiara. Kasurna luhur, kandel jeung empuk. dipanna dihias ku inten jeung emas dilapis ku mutiara.


Baraya hayu tingkatkeun sumanget ibadah ka Alloh nu ganjaranana surga nu euweuh bandinganana.


(Mangga baca kitabna Ibnu Qayyim : Tamasya ka Surga)

Istri Shalehah

"Neng, tanggal sabaraha rek nikah teh?"

"Insya Alloh Kaping 10 bulan ieu Wa. Dinten minggu"

"Acarana dimana?"

"Ah, di bumi pun bapa we Uwa. Margi da teu seueur nu diulem na oge. Acarana oge sederhana. Saur pun biang, daripada dianggo ngayakeun acara pesta langkung

sae waragadna di angge kanggo bekel rumah tangga"

"Sae Neng. Da lana henteu na rumah tangga mah teu ditangtukeun ku rame jeung henteuna pesta. Seueur nu pesta na mewah tapi rumah tangga teh awet rajet tur

teu lana."

"Uwa mah rek menta dihampura ka eneng. Hampura teu bisa mekelan nanaon, ngan bisa ngajurung ku pidua supaya rumah tangga teh runtut raut sauyunan. Atuh eneng

ku uwa di duakeun sing bisa jadi istri nu shalehah. Mun eneng hayang nyenangkeun salaki, teu cukup ku kageulisan, teu cukup ku gelar anu loba, tapi kudu

jadi istri anu shalehah. Kunaon kageulisan teu bisa nyenangkeun nu jadi salaki ? sabab kageulisan mah teu lana. Mingkin kolot jalma mah sok ngagorengan

sorangan. Tah mun heug salaki urang nyaah ka urang teh ngan saukur dumasar kana kageulisan, atuh meureun nyaah teh ngan pas keur ngora wungkul, pas geus

kolot mah salaki bisa-bisa neangan deui nu leuwih ngora, nu masih keneh seger.
Gelar nu loba, turunan nu alus, ieu ge teu bisa dipake piken nyenangkeun nu jadi salaki. Nu bisa nyenangkeun salaki mah jeung sakaligus manjangkeun rumah

tangga ngan saukur jadi istri shalehah.
SAESTUNA DUNYA TEH PERHIASAN JEUNG SAHADE-HADENA PERHIASAN NYAETA ISTRI SHALEHAH (SHAHIH MUSLIM NO 1467 TI ABDULLAH BIN AMR RODHIALLOHU ANHUMA)
NAHA ARANJEUN HAYANG NYAHO NGEUNAAN BANDA NU PANGALUSNA PIKEUN HIJI LALAKI NYAETA ISTRI SHALEHAH NU MUN DI TEMPO BAKAL NYENANGKEUN, MUN DIPARENTAH BAKAL TAAT

JEUNG MUN SALAKINA INDIT MANEHNA BAKAL NGAJAGA DIRINA (SUNAN ABU DAUD NO 1417)
Mun heug salaki urang dibere rejeki harta nu loba can tangtu bakal bisa nyenangkeun hatena, tapi mun eneng bisa jadi istri nu shalehah bakal bisa nyenangkeun

salaki.
Terus kumaha atuh carana jadi istri nu shalehah
1. TAAT IBADAH KA ALLOH

2. ISTRI SHALEHAH NYAETA NU TAAT JEUNG NGAJAGA DIRI MANGSA SALAKINA EUWEUH (AN NISA 34) Naon anu diparentahkeun ku salaki di tedunan salila lain perkara

maksiat. Mun salaki tutah titah kudu geura dilaksanakeun. Ulah ngarasa wegah sanajan cape. Kajaba mun urang teu bisa ngalaksanakeun anu anu diparentah ku

salaki. Terus mun salaki kaparengan euweuh poma jaga kahormatan urang. Ulah dijadikeun kasempetan, mangpang meungpeung euweuh salaki, ber ulin kaditu kadieu

bari teu menta idin heula. Komo bari nepungan babaturan nu lalaki, nu mun heug salaki nyaho bakal jadi pipaseaeun lantaran timburu atawa balukar nu leuwih

goreng deui nyaeta laku serong.

3. Ngalayanan pangabutuh salaki. Saperti nyadiakeun daharna, tempat sarena, pakaianana. Tong ngarasula sanajan cape komo bari ka ngenta pembantu sagala.

Sakumaha dawuhan Rosululloh mangsa anakna Fatimah ngenta pembantu ka Rosululloh : NAHA ANJEUN HAYANG DITUDUHKEUN NAON NU LEUWIH HADE TIBATAN SAURANG

PEMBANTU? MUN ARANJEUN DATANG KA TEMPAT SARE ATAWA HAYANG NGAGOLEDAG, BACA ALLOHU AKBAR 34 KALI, SUBHANALLOH 33 KALI JEUNG ALHAMDULILLAH 33 KALI. IEU LEUWIH

HADE KEUR ARANJEUN TIBATAN SAURANG PEMBANTU (SHAHIH BUKHARI NO 6318 & SHAHIH MUSLIM NO 2727)
Dawuhan Rosululloh : TEMPO DIMANA ANJEUN KA SALAKI ANJEUN, LANTARAN MANEHNA MANGRUPAKEUN SURGA JEUNG NARAKA ANJEUN (HADITS IBNU ABI SYAIBAH DI SHAHIHKEUN KU

SYAIKH AL ALBANI DINA ADABUZ ZIFAF)
Ku kituna, urang kudu bener-bener jadi pelayan pikeun salaki urang. Urang kudu era mun salaki diantepkeun magawe pagawean-pagawean anu kuduna jadi kawajiban

urang.

3. Pinuh ku kadeudeuh, jeung gampang ngenta dihampura ka salaki. Dawuhan Rosululloh : NAHA ARANJEUN HAYANG NYAHO, ISTRI-ISTRI ARANJEUN NU JADI AHLI SURGA

NYAETA ISTRI NU PINUH KU KADEUDEUH, BOGA LOBA BUDAK, JEUNG SALAWAASNA BALIK KA SALAKINA. DIMANA MUN SALAKINA AMBEK, MANEHNA NGADATANGAN SALAKINA BARI NUNDA

LEUNGEUNNA DINA LEUNGEUN SALAKINA BARI NYARITA :'KURING TEU BISA SARE SAACAN ANJEUN RIDHO (HADITS AN NASAI NO 257 DINA ISYRATUN NISA) Mun salaki ambek ka

urang geura buru-buru menta dihampura. Ulah kalah sabalikna, salaki ambek urang pipilueun emosi, embung disalahkeun, nu balukarna nimbulkeun pacogregan. Mun

ngomong ka salaki, poma ulah leuwih tarik ti batan salaki. Ngomong teh kudu leuleuy dibarengan pinuh ku kanyaah.

4. NGAJAGA RUSIAH SALAKI
Komo bari nyaritakeun naon anu dilakonan jeung salakina di ranjang. Dawuhan Rosululloh : TONG MARANEH LAKUKEUN, LANTARAN NU KITU TEH SAPERTI SYETAN JALU NU

AMPROK JEUNG SETAN BIKANG DI JALAN, TERUS SAPATEMON BARI DILALAJOAN KU MANUSA (HADITS IMAM AHMAD)

5. Salawasna ngajaga penampilan. Kudu dijaga supaya salaki resep nempo urang. Dangdan nu geulis, teu kudu make 'make up' nu mahal supaya katempo geulis.

Cukup ku resik, make pakean nu pikaresepen salaki, mun aya make parfum nu seungit. Ulah ieu mah di hareupeun salaki teh bararau haseum, pakean kucel, buuk

awut-awutan. Atuh rek resep kumaha salaki ari unggal poe nempo nu kitu mah. Tapi ari pareng kaluar imah dangdan sataker kebek. Tah mun kieu mah berarti

leuwih mentingkeun salaki batur tibatan salaki sorangan, da geuning ari rek patepung jeung salaki batur dangdan, ari jeung salaki sorangan mah awak ge teu

diberesihan. Atuh ceunah urang rek make pakaian nu seksi supaya salaki resep. Rek make calana pondok, kaos ketat atawa transparan. Teu kunanaon salila di

imah euweuh jalma lian mah.

6. Kudu pinter syukur kana kahadean ti salaki. Dawuhan Rosululloh : DITEMPOKEUN NARAKA KA KAULA, NU NYICINGANANA LOLOBANA AWEWE NU KUFUR. TERUS AYA NU NANYA

'NAHA MARANEHNA KUFUR KA ALLOH?' JAWAB ROSULULLOH :'MARANEHNA KUFUR KA SALAKINA JEUNG KUFUR KANA KAHADEANANA. SAKIRANA SALAH SAURANG TI MARANEH NYIEUN

KAHADEAN KA PAMAJIKANANA SATAUN PINUH, TERUS MANEHNA NEMPO HIJI PERKARA NU TEU DIPIKARESEP TINANGTU MANEHNA NYARITA 'AING TEU PERNAH NEMPO KAHADEAN TI

SILAING SAEUTIK EUTIK ACAN' (SHAHIH BUKHARI NO 29 & SHAHIH MUSLIM NO 907)
ALLOH MOAL NEMPO KA SAURANG PAMAJIKAN NU TEU SYUKUR KA SALAKINA PADAHAL MANEHNA MERLUKEUNANA (HADITS AN NASAI, ASH SHAHIHAH NO 289)

7. Kudu nyumponan pangabutuh batinna. Ulah nolak sanajan cape. Dawuhan Rosululloh :
MUN SAURANG PAMAJIKAN SARE BARI NINGGALKEUN TEMPAT SARE SALAKINA, TINANGTU PARA MALAIKAT NGALAKNAT MANEHNA NEPI KA BALIK (KA SALAKINA) (SHAHIH BUKHARI NO

5194 & SHAHIH MUSLIM NO 1436)
Mun urang rek ngalaksanakeun shaum sunnah mangsa salaki aya di imah, omat kudu menta idin heula. Saha nu nyaho salaki boga pangabutuh ka urang.
TEU HALAL SAURANG ISTRI PUASA SUNNAH SEDENGKEUN SALAKINA AYA IWAL MEUNANG IDIN (SHAHIH BUKHARI NO 5195 & SHAHIH MUSLIM NO 1026)

Tah sakitun Neng, pesen ti uwa mah. Mudah-mudahan rumah tangga eneng bisa jadi rumah tangga nu sakinah mawaddah warahmah"

"Hatur nuhun pisan uwa kana wejanganana, Insya Alloh ku eneng di estokeun pisan. Atuh nyuhunkeun pidu'ana oge supaya eneng tiasa istiqomah ngalakonanana"

MUN SAURANG ISTRI NGALAKONAN SHOLAT LIMA WAKTU, MANEHNA TAAT KA SALAKINA JEUNG NGAJAKA LARANGANANA, TINANGTU MANEHNA BAKAL ASUP KA SURGA RABB-NA TI PANTO MANA WAE NU KU MANEHNA DI PIKAHAYANG (SHAHIH IBNU HIBBAN)

Minggu, 16 November 2008

Nu Nandangan Dodoja

"Hirup teh asa beurat pisan euy. Nete semplek nincak semplak. Dagang ieu rugi, dagang itu tekor. Asa ku hese neangan rizki teh. Jaba panyakit teu cageur-cageur, nyiar ubar mah geus kamana mendi".

"Nya sabar atuh kang, mana kitu ge can waktuna meureun. Insya Allah mun akang usaha soson-soson bari dibarengan ku tawakal mah bakal kacumponan pamaksudan teh. Meureun ayeuna akang teh masih didoja ku Alloh. Pan dawuhan Alloh ge
"JEUNG KAMI BAKAL MERE DODOJA KA ANJEUN KU SAEUTIK RASA SIEUN, LAPAR, KAKURANGAN HARTA, JIWA JEUNG BUNGBUAHAN. JEUNG TEPIKEUN BEJA ANU NGAGUMBIRAKEUN PIKEUN JALMA ANU SALABAR" (1)

"Silaing sih bisa ngomong kitu, nitah sabar. Teu ngarasakeun, nu ngarasakeun mah pan aing sorangan. Aing mah terus terang geus ngarasa bosen hirup teh. Bosen susah teh euweuh eureunna".

"Ulah kitu kang, tong pegat harepan oge tong ngarasa teu tarima naon anu ditakdirkeun ku Nu Maha Kawasa. Sabab mun akang teu tarima akang bakal jadi jalma anu rugi dunya jeung aherat.
"JEUNG DIANTARA MANUSA AYA JALMA NU IBADAH KA ALLOH DINA KAAYAAN DI SISI; MUN MANEHNA MEUNANG KAHADEAN MANEHNA TETEP DINA ETA KAAYAAN JEUNG MUN MANEHNA NGARANDAPAN MUSIBAH, MANEHNA BALIK KA TUKANG. MANEHNA RUGI DI DUNYA OGE DI AHERAT. NU KITU MANGRUPAKEUN KARUGIAN ANU NYATA (2)".
Malahmah salian ti sabar mun urang kaparengan nandangan dodoja urang teh kudu syukur tina dodoja anu ku urang karandapan.
Syukur lantaran di dunya loba dodoja anu leuwih beurat tibatan anu karandapan ku urang.
Jeung syukur lantaran dodoja di dunya leuwih hampang tibatan azab di aherat lantaran kusabab dodoja anu ku urang karandapan dosa-dosa urang bakal dipupus .
Sakumaha dawuhan rosululloh shallallohu 'alaihi wa sallam :
"EUWEUH HIJI MUSIBAH ANU DIRANDAPAN KU SAURANG MUSLIM IWAL ALLOH BAKAL MUPUS DOSANA KULANTARAN ETA MUSIBAH.........." (3)
"SAURANG MUSLIM TEU NGARANDAPAN CAPE, GEURING, SEDIH, GANGGUAN ATAWA GULIGAH RASA NEPI KA KACUGAK KU HIJI CUCUK IWAL TI ALLOH BAKAL MUPUS KU LANTARAN ETA KASALAHAN-KASALAHANANA "(4)

"SALAWASNA MUSIBAH TUMIBA KA SAURANG MUKMIN JEUNG MUKMINAH KANA DIRINA, HARTA JEUNG ANAKNA, NEPI KA MANEHNA PAAMPROK JEUNG ALLOH DINA KAAYAAN TEU BOGA DOSA" (5)

Salian ti mupus dosa, aya kalana malahan dodoja jadi sabab nambahan iman saurang jalma. Hiji dodoja jadi sabab pikeun urang sadar kanu kasalahan-kasalahan anu geus dilakonan.
"JEUNG KAMI DOJA MARANEHNA KU (NIKMAT) NU HADE-HADE JEUNG (MUSIBAH) NU GORENG-GORENG SUPAYA MARANEHNA BALIK (KANA BEBENERAN)" (6)


Rasululloh shallallohu 'alaihi wa sallam oge ngadawuh :

"SAESTUNA GEDENA BALESAN GUMANTUNG KANA GEDENA UJIAN, JEUNG SAESTUNA ALLOH TA'ALA MUN MICINTA KA HIJI KAUM, ALLOH BAKAL NGUJI MARANEHNA (KU HIJI MUSIBAH). SINGSAHA NU RIDHO KEUR MANEHNA KARIDHOAN ALLOH JEUNG SINGSAHA NU MURKA KEUR MANEHNA KAMURKAAN ALLOH(7)

Sakumaha beuratna dodoja anu ku akang ayeuna keur dirandapan pasti akang bakal mampu pikeun ngaliwatanana. Sabab Alloh moal ngabeungberatan hambana salian ti eta hamba bakal sanggup pikeun nandanganana (8)

Aluk mah urang lobakeun ngadoa ka Alloh supaya digampangkeun rezeki urang. Atuh urang oge dibere kasabaran dina nyanghareupan naon wae anu ku urang dirandapan".

"Halah, ngadoa we ngadeluk. Emang bisa beunghar ku ngadoa. Tuh tenjo si Jeki, boro-boro sholat bari ngadoa, ngambeu bauna mesjid wai sigana can pernah. Tapi tempo usahana, sakitu majuna. Boga imah nepi ka 3, mobil ka saopat-opatna, kebon upluk aplak dimana-mana".

"Kang, tong serab ku harta. Tong boga pamikiran yen jalma nu beunghar ku harta teh jalma anu dipikanyaan ku Alloh. Bisa jadi malah eta jalma teh keur di sungkun ku Alloh.
Sakumaha dawuhan rosululloh shallallohu 'alaihi wa sallam :
"MUN ALLOH MIHAREP KAHADEAN PIKEUN HAMBA-HAMBANA, ALLOH BAKAL GANCANGKEUN BALESANANA DI DUNYA. JEUNG MUN ALLOH MIHAREP KAGORENGAN KA HAMBANA, ALLOH BAKAL TUNDA BALESAN TINA DOSANA, NEPI KA ALLOH SAMPURNAKEUN BALESANANA DINA POE KIAMAT" (9)
Urang ulah kendat-kendat ngadoa supaya dipaparinan kasabaran, sabab kasabaran ieu mangrupakeun salah sahiji kunci pikeun meunang kabagjaan di dunya.
Dawuhan Rasululloh Shalallohu ‘Alahi Wasallam:
"JEUNG EUWEUH PAMERE KA HIJI JALMA NU LEUWIH HADE JEUNG LEUWIH LEGA TIBATAN KASABARAN" (10)
Umar bin Khatthab Radhiyallohu ‘Anhu pernah nyarita :"KAMI NIMU KABAGJAAN HIRUP DINA KASABARAN" (11)
Bisa wae urang ngarandapan naon-naon anu ku urang teu dipisuka, padahal disatukangeun naon anu ku urang karandapan loba hikmah jeung kahadean pikeun urang (12)

Mun urang pareng ngarandapan dodoja, urang kudu buru-buru ngucap ‘Inna lillahi wa inna ilaihi raji’un' bari sadar yen naon wae anu tumiba ka urang mangrupakeun takdir ti nu Maha Kawasa.
Dawuhan Alloh Subhanahu wata'ala:
"JEUNG BERE BEJA ANU NGAGUMBIRAKEUN PIKEUN JALMA-JALMA ANU SABAR, NYAETA JALMA-JALMA NU MUN NANDANGAN MUSIBAH MARANEHNA NGUCAP 'INNA LILLAHI WA INNA ILAIHI ROJI'UN. MARANEHNA ETA NU MEUNANG BAROKAH NU SAMPURNA JEUNG RAHMAT TI RABB MARANEHNA JEUNG MARANEHNA ETA JALMA-JALMA ANU MEUNANG PITUDUH"(13)
Dawuhan Rasululloh Shalallohu ‘Alahi Wasallam:
"EUWEUH HIJI MUSLIM ANU NGARANDAPAN MUSIBAH TERUS NGUCAP NAON ANU DIPARENTAHKEUN ALLOH (NYAETA) :'INNA LILLAHI WA INNA ILAIHI ROJI'UN. YA ALLOH, BERE KAULA PAHALA TINA (MUSIBAH) ANU TUMIBA KA KAULA JEUNG BERE GAGANTI KEUR KAULA NU LEUWIH HADE TINA ETA'. IWAL TI ALLOH BAKAL MERE KA MANEHNA ANU LEUWIH HADE TINA ETA MUSIBAH" (14)

Ku kituna akang kudu yakin yen saenggeus kasusahan anu ku akang ayeuna keur disanghareupan bakal aya kahadean (15)

Jeung urang ulah katipu ku kahirupan di dunya, sabab urang hirup di dunya ngan samentara. Dodoja di dunya teu sabaraha mun dibandingkeun jeung azab di aherat.
Dawuhan Rasululloh Shalallohu ‘Alahi Wasallam:
"KANYAHOKEUN, SAESTUNA KAHIRUPAN DUNYA ETA NGAN KAULINAN JEUNG NANAHAON NU NGALALAWORAKEUN, PERHIASAN JEUNG PAAGRENG-AGRENG DI ANTARA MARANEH KALAYAN PAREUEUS REUEUS DINA LOBANA HARTA JEUNG ANAK SAPERTI HUJAN ANU PEPELAKANANA NAKJUBKEUN PARA PATANI TERUS ETA PEPELAKAN JADI GARING JEUNG MARANEH NENJO WARNANA KONENG TERUS JADI ANCUR. JEUNG DI AHERAT ENGKE AYA AZAB ANU PEURIH JEUNG AYA AMPUNAN TI ALLOH KALAYAN RIDHO-NA. KAHIRUPAN DUNYA ETA IWAL NGAN KASENANGAN ANU NIPU" (16)

Dawuhan Alloh Subhanahu wata'ala
"JEUNG MUN MANUSA NGARANDAPAN BAHAYA, MANEHNA NYALUKAN KAULA, TERUS MUN KAMI BERE MANEHNA NIKMAT TI KAMI MANEHNA NYARITA :'SAESTUNA AING DIBERE NIKMAT IEU NGAN KULANTARAN KAPINTERAN AING'. SABENERNA ETA MANGRUPAKEUN UJIAN, TAPI LOLOBANA TI MARANEHNA TEU NYAHO" (17)



(1) Q.S Al Baqarah 155
(2) Q.S. Al Hajj 11
(3) (HR. Al-Bukhariy no.5640 & Muslim no.2572 Ti 'A`isyah)
(4) (HR. Al-Bukhariy no.5641, 5642 Ti Abu Sa'id Al-Khudriy & Abu Hurairah)
(5) (HR. Ahmad, At-Tirmidzi, jeung lianna, jeung hasan shahih nurutkeun Asy-Syaikh Al-Albani dina Shahih Sunan At- Tirmidzi, 2/565 no. 2399)
(6) Q.S. Al-A’raf 168)
(7) (HR. At-Tirmidziy no.2396 Ti Anas bin Malik, Silsilah Ash-Shahiihah no.146)
(8) Q.S. Al An'am 152
(9) (HR. At-Tirmidziy no.2396 Ti Anas bin Malik, Ash- Shahiihah no.1220)
(10) ( HR. Bukhari N0 781 & Muslim)
(11) (HR. Bukhari)
(12) Q.S. An Nisa 19
(13) Q.S. Al-Baqarah 155-157
(14) (HR. Muslim no. 918)
(15) Q.S. Alam Nasyrah 5-6
(16) Q.S. Al-Hadid 30
(17) Q.S. Az Zumar 49





“Sungguh mengagumkan perkara seorang mukmin. Sungguh seluruh perkaranya adalah kebaikan baginya. Yang demikian itu tidaklah dimiliki oleh seorangpun kecuali seorang mukmin. Jika mendapatkan kelapangan ia bersyukur, maka yang demikian itu baik baginya. Dan jika ia ditimpa kemudaratan/kesusahan1 ia bersabar, maka yang demikian itu baik baginya.” (HR. Muslim no. 7425)

Dimana Alloh ?

"Naon ari nu disebut Rabb?"

"Ar-Rabb nyaeta Pangeran, nu miboga, nu nyiptakeun, jeung dzat nu ngawujudkeun naon-naon nu saacanna euweuh jeung ANjeunan hiji-hijina Dzat anu boga hak pikeun diibadahan" (Al Baqarah 21-22)

"Mun Kitu saha ari Rabb urang?"

"Rabb urang nyaeta Alloh nu geus nyiptakeun, mere rejeki, jeung ngatur urang sarerea, jeung ngatur sakabeh Alam. Jeung Anjeuna sesembahan urang, euweuh deui sesembahan iwal ti Anjeuna".(Al Fatihah 2)

"Ngaliwatan naon urang bisa nyaho ngeunaan Alloh?"

"Urang bisa nyaho ngeunaan Alloh ngaliwatan ayat-ayat Na jeung mahluk-mahluk Na : beurang, peuting, panonpoe, bulan, langit, bumi jeung saha wae oge naon wae nu aya diantarana" (Fushilat 37 & AL A'raf 54)

"Dimana ari Alloh? aya nu nyebutkeun yen Alloh aya dimana-mana. Aya oge nu nyebutkeun yen Alloh leuwih deukeut tibatan urat beuheung urang"

"Alloh bareng jeung maneh dimana wae maraneh araya (Al Hadid 57), maksudna nu bareng jeung urang lain Dzat Alloh. Tapi elmu-Na anu salawasna marengan urang. Dimana wae urang aya, di leuweung, di laut, mangsa peuting, mangsa beurang, di jero imah, diluar imah. Alloh Maha Uninga kanu naon wae urang lakukeun, jeung Anjeuna Maha Uninga kanu naon-naon anu disamunikeun dina jero dada-dada urang.(Tafsir Ibnu Katsir).
'Saestuna kaula leuwih deukeut tibatan urat beuheung maraneh' (Qaaf 16) nu dimaksud kaula dina ayat ieu lain Alloh tapi malaikat. Malaikat leuwih deukeut tibatan urat beuheung urang sakumaha syetan cicing dina awak urang ngaliwatan aliran getih. Malaikat leuwih deukeut tibatan urat beuheung urang, ku kituna malaikat nyaho jeung nyatet kana sakabeh paripolah urang boh nu terang-terangan atawa nu disamunikeun.(Tafsir Ibnu Katsir)
Saestuna Alloh istiwa diluhureun langit, istiwa diluhureun Arsy (Al A'raf 7, Huud 7, Thaah 5, Al Mu'minun 86 & 116, Al Furqan 59, As Sajdah 4, Az Zumar 75, Al Mu'min 15, Al Hadiid 4, AL Haaqqaah 17, Al Buruuj 15 ). Kursi Na leuwih gede tibatan langit eujeung bumi (Ayat Kursi)"

"Perkara Naon nu panggedena nu diparentahkeun ku Alloh ka hambaNa?"

"Parentah anu panggedena nyaeta tauhid. Nga-esa-keun Alloh dina ibadah, teu nyarupakeun Alloh jeung mahlukNa, Nyucikeun Alloh tina sagala kakurangan (Al Ikhlas)".

"Perkara Naon anu panggedena nu dilarang ku Alloh?"

"Syirik, nyaeta nyembah ka salian Alloh, ngajadikeun tandingan jeung batur pikeun Alloh dina ibadah (AN Nisa 36, Al Baqarah 22)"

"Naon hukumna jalma anu nyalenggorkeun ibadahna ka salian ti Alloh?"

"Singsaha wae jalma nu ngalenggorkeun niat ibadahna ka salian ti Alloh sanajan saeutik tinangtu eta jalma kaasup jalma musyrik kafir sanajan manehna sholat, puasa, zakat jeung haji jeung sanajan manenhna nyangka yen dirina muslim" (AL Mukminum 117)

"Agama naon anu dipikaridho ku Alloh?"

"Islam (Al Maaidah 3)"

"Naon ari Islam?"

"Islam nyaeta sumerah diri ka Alloh kucara nauhidkeun jeung taat ka Anjeuna jeung ngaleupaskeun diri tina syirik oge jalma-jalma musyrik"

"Naon wae tingkatan dina agama?"

"Tingkatan agama aya 3, nyaeta Islam, Iman jeung Ihsan . Tilu tingkatan eta masing-masing aya rukunna(Shahih Muslim)"

"Naon ari rukunna Islam?"

"rukun Islam nyaeta anjeun nyakseni yen euweuh pangeran nu boga hak pikeun disembah salian Alloh, anjeung nyakseni yen Muhammad utusan Alloh, anjeun nanjeurkeun sholat, ngaluarkeun zakat, ngalaksanakeun puasa, jeung indit haji mun mampu"

"Naon ari rukunna Iman?"

"Rukun Iman nyaeta anjeun iman ka Alloh, malaikat-malaikat Na, kitab-kitab Na, rosul-rosul Na, poe akhir jeung anjeun iman ka takdir naha hade atawa goreng"

"Naon ari rukun Ihsan?"

"Rukun Ihsan nyaeta anjeun ibadah ka Alloh saperti anjeun bisa nempo Alloh, jeung saestuna Alloh bisa nempo anjeun".

"Naon tugas nu ditarima ku para Rosul?"

"Tugas para rosul nyaetah ngdakwahkeun tauhid, marentahkeun umatna pikeun ibadah ngan ka Alloh jeung ngalarang ibadah ka thaghut"(An Nahl 36)

"Naon ari thaghut?"

"Thaghut nyaeta naon-naon nu disembah, dipikataat ku manusa sacara ngaleuwihan bates nu geus ditangtukeun ku Alloh"

"Saha wae anu kaasup thaghut?"

"Nu Kaasup thaghut nyaeta :
1. Iblis
2. Jalma nu disembah bari manehna rela
3. Jalma nu ngajak manusa pikeun nyembah dirina
4. Jalma nu ngaku nyaho kana hal-hal anu ghaib
5. Jalma nu mutuskeun hiji perkara teu make hukum Alloh "


Sumber : "TASHIL AL-USHUL ATS-TSALATSAH" Syaikh Shalih Bin Abdillah Al ‘Ashiimy

Bom Bunuh Diri

"Di, Nu ngalakukauen bom bunuh diri teh geus di eksekusi. Eta ku kandelna Iman mah meuni luas ngalaksanakeun bom bunuh diri. Ku iman mah wawanen teh jadi sakitu ngagedurna, kuat ka tega maehan maneh ku bom syahid"

"Kang, sumanget atawa wawanen teu cukup pikeun ngajalankeun agama. Tapi kudu dibarengan ku elmu. Mun teu dibarengan ku elmu nu aya jadi salah kaprah. Tah ngeunaan bom-na nu maehna maneh, ayeuna urang balikkeun deui kana Qur'an, sunnah & atsar para sahabat. Naha geus saluyu atawa henteu."


"Tapi pan loba jalma-jalma nu nyebut maranehna teh syahid?"

"Kang urang teu wenang pikeun nyebut saha wae salaku syahid, sanajan eta jalma dipaehan kalayan zhalim atawa paeh lantaran melaan maneh atawa paeh di medan perang. Sakumaha diterangkeun ku Imam Bukhari dina shahihna dina 'bab teu meunang nyebut si anu syahid' sabab puserna kasaksian yen eta jalma syahid atawa henteu ayana dina hate jeung euweuh saurang oge nu nyaho kanu naon anu aya dina hate salian ti Alloh ta'ala"

"Tapi pan pernah Rosululloh nyebut sababaraha sahabatna syahid?"

"Rosululloh ngomong lain ngan saukur make hawa nafsuna tapi Rosululloh shallallohu 'alaihi wasallam nyarita dumasar kana wahyu anu ditarimana. Mun ANjeuna nyebutkeun salah saurang sahabatna syahid tangtu hal ieu dumasar kana wahyu anu ditarimana. Sakumaha hadits umar, dina hiji poe Anjeuna khutbah : 'Aranjeun ngomong dina perang aranjeun yen si anu syahid jeung si anu paeh kalayan syahid, bisa wae manehna geus nindes tutumpakanana. Sakali-kali henteu, aranjeun tong ngomong siga kitu, Tapi sebut naon nu disebutkeun ku Rosululloh shallallohu 'alaihi wasallam,'Singsaha nu paeh di jalan Alloh manehna syahid'(Hadits riwayat Imam Ahmad)"

"Tapi Di, tanda-tanda yen maranehna syahid pan loba, waktu dikurebkeun langsung aya geledeg, pas datang layonna dipapag ku girimis, terus layonna ceunah seungit"

"Kang Tanda-tanda ieu teu bisa dijadikeun hujjah yen maranehna syahid. Nalika Aburrahman bin Muljim nyaeta nu nelasan pati Ali radiyallohu 'anhu dikaluarkeun pikeun di paehan. Abdullah bin ja'far rodiyallohu 'anhu neukteuk leungeun jeung sukuna. Ibnu Muljim teu ngomong atawa ngaharurung. Terus dua panonna di celak ku paku panas, manehna teu ngaharurung malah maca surat Al Alaq. Nalika letahna di teukteuk, Ibnu Muljim ngaharurung. Waktu ditanya 'Ku naon maneh ngaharurung?' Manehna ngajawab 'Aing teu resep nyanghareupan ajal di dunya bari teu dzikir ka Alloh' Jeung Ibnu Muljim jalma nu dina tarangna aya tapak sujud (Talbis Iblis, Ibnu jauziy). Jadi karomah siga naon wae teu bisa dijadikeun hujjah yen eta jalma aya dina jalan nu bener"


"Jadi kumaha hukumna Bom Bunuh diri teh?"


"riwayat-riwayat nu datang ti Rosululloh shallallohu 'alaihi wasallam ngajalentrekeun yen maehan maneh ku alat naon wae mangrupakeun dosa nu gede disisi Alloh Azza wa Jalla. Di antarana sakumaha anu diriwayatkeun ku Abu Hurairah radhiyallohu 'anhu, nu nyarita : Rosululloh shallallohu 'alaihi wasallam ngadawuh :
'Singsaha anu maehan maneh ku beusi nu aya dina leungeunna, manehna bakal nubles beuteungna dina naraka jahannam anu langgeng, jeung dilanggengkeun salila-lilana. Jeung singsaha anu nginum racun terus maehan maneh ku jalan eta, manehna bakal nginum saeutik jeung saeutik di naraka jahannam nu langgeng jeung dilanggengkeun dijerona salila-lilana. Jeung singsaha nu maehan maneh ku cara ngaragragkeun maneh ti luhur gunung, manehna bakal diragrakeun ka naraka jahannam nu langgeng jeung dilanggengkeun dijerona salila-lilana' (Shahih Bukhari No 5778 & Shahih Muslim No 158)"

"Di riwayatkeun oge ti Abu Hurairah radhiyallohu 'anhu nu nyarita
'Kami bareng jeung Rosululloh shallallohu 'alaihi wasallam dina perang Khaibar. Terus Anjeuna nyarita ka saurang jalma anu ngaku dirina muslim:"Jalma ieu ti ahli naraka" Nalika kajadian perang, eta jalma perang kalayan pinuh sumanget nepi ka tatu. Hal Ieu dicaritakeun ka Anjeuna :'Ya Rosulullah, nu ku ANjeun sebutkeun yen manehna ahli naraka, saestuna dina poe ieu ngilu perang terus palastra' Jawab Rosululloh shallallohu 'alaihi wasallam :'Manehna Asup naraka'. Ampir sawareh manusa hamham (kana ucapan eta). Nalika maranehna dina kaayaan kitu,, terus aya nu ngawartakeun yen saacan eta jalma palastra ku tatu anu kacida parah. Mangsa peuting, manehna geus teu sabar terus maehan maneh. Terus hal ieu diwartakeun ka Rosululloh shallallohu 'alaihi wasallam , terus Anjeuna nyarita :'Allohu akbar, kaula nyakseni yen saestuna kaula hamba Alloh jeung Rosul-Na'. Anjeuna marentahkeun Bilal ngagorowok di hareupeun manusa : 'Saestuna henteu asup surga iwal ti jiwa nu muslim jeung saestuna Alloh nguatkeun ieu agama ku lalaki nu fajir' (Shohih Bukhari & Muslim)

"Nya Aing ge apal atuh Di ari maehan maneh mah kaasup dosa gede. Tapi pan ieu mah tujuanana pikeun ngabelaan agama. Pan sahabat ge pernah aya anu narabas ka barisan musuh nepi ka palastra jeung hal ieu dibenerkeun ku Rosululloh"

"riwayat-riwayat nu nerangkeun yen aya sababaraha urang sahabat nu narabas ka pasukan musuh memang shohih Kang. Tapi urang teu bisa nyaruakeun hal eta jeung bom bunuh diri. Diantarana :
1. Sahabat ngalakukeun hal eta dina kaayaan perang, sedengkeun nu dilakukeun ku nu ngalakukeun bom bunuh diri lain dina mangsa perang.
2. Nu narabas pasukan kuffar, najan saeutik boga peluang pikeun salamet, malah aya sababaraha riwayat yen sahabat nu narabas pasukan kuffar salamet sedengkeun nu ngabom sorangan euweuh peluang pikeun hirup"

"Terus kumaha riwayat nu nyebutkeuan aya hiji jajaka mukmin nu ngajarkeun ka raja kuffar kumaha carana supaya bisa maehan sijajaka. Lainna ieu sarua jeung sijajaka maehan maneh"

"Eta riwayat memang shahih kang.Lengkepna kieu:
Ti Suhaib rodiyallohu 'anhu, Rosululloh shallallohu 'alaihi wasallam ngadawuh,'di jaman baheula aya saurang raja nu boga saurang tukang sihir. Mangsa eta tukang sihir geus kolot, manehna nyarita ka rajana,'Saestuna kuring ayeuna geus kolot. Ku kituna, kuring menta ijin pikeun ngirimkeun saurang jajaka jeung kuring bakal ngajarkeun elmu sihir ka manehna' Raja eta terus ngirimkeun saurang jajaka pikeun diajar elmu sihir. Tapai di satengahing jalan, manehna paamprok jeung saurang pandita. terus eta jajaka eureun pikeun ngadengekun naon anu ditepikeun ku eta pandita. Ku sabab eta, manehna datang telat ka tempat tukang sihir. ku lantaran telat eta si jajaka di teunggeul. Terus manehna nepikeun hal ieu ka si pandita. Si pandita nyarita ka manehna,'Mun maneh sieun ka eta tukang sihir, bejakeun yen maneh ditahan ku kulawarga maneh. Jeung mun maneh sieun ka kulawarga maneh bejakeun yen maneh ditahan ku tukang sihir' Hiji poe, disatengahing jalan, manehna manggihan di tengah jalan hiji binatang nu kacida gedena, nu ngahalangan jalma-jalma sa kampung. Si jajaka nyarita'kaula bakal nyaho saha nu leuwih utama, naha si tukang sihir atawa si pandita?'
Terus si jajaka nyokot batu bari nyarita,'Ya Alloh mun ajaran pandita nu leuwih dipikaresep ku Anjeun, paehkeun ieu binatang anu kacida gedena supaya jalma-jalma bisa neruskeun lalampahanana' Terus manehna nenggorkeun eta batu jeung maehan eta binatang, ku lantaran eta jalma-jalma bisa neruskeun lalampahanana. Saanggeus eta, si jajaka ngadatangan pandita jeung nyaritakeun naon anu ku manehna kaalaman. Pandita nyarita ka manehna,'Anaking, anjeun leuwih utama tibatan kaula, lantaran anjeun geus nyaho kana sagala anu dipikanyaho ku kaula. Pikanyaho, engke anjeun bakal nyanghareupan hiji ujian. Tapi inget! Mun anjeun diuji, tong nyebut-nyebut ngaran kaula' Saanggeus eta, jajaka tadi bisa nyageurkeun jalma lolong, panyakit belang jeung panyakit-panyakit lianna.
Ieu beja sumebar, aya babaturan raja nyeri mata nepi ka lolong, jeung geus diusahakeun kamana-mana tapi teu cageur-cageur. Terus manehna datang ka sijajaka bari mawa mangrupa-rupa hadiah jeung nyarita'Mun anjeun bisa nyageurgeun kaula, kaula bakal nedunan sagala pamenta anjeun' Si jajaka ngajawab 'Saestuna kaula teu bisa nyageurkeun sasaha, tapi nu nyageurkeun anging Alloh ta'ala, kaula bakal ngadu'a ka Anjeuna supaya nyageurkeun panyakit anjeun'. Terus, eta jalma iman ka Alloh ta'ala jeung cageur panyakitna.
Eta jalma datang ka tempat raja jeung diuk bareng sakumaha biasana, terus si raja nanya ka manehna 'Saha nu nyageurkeun panon anjeun?' Manehna ngajawab 'Pangeran kaula' Si raja nyarita 'Naha anjeun boga pangeran salian ti kaula?' Terus dijawab 'Pangeran kaula jeung pangeran anjeun ngan Alloh' Eta raja langsung nyiksa nepi ka eta jalma mere nyaho ngeunaan di jajaka. Terus si jajaka di sanghareupkeun ka si raja, nyarita si raja 'Anaking, sihir anjeun sakti pisan, bisa nyageurkun jalma lolong, panyakit belang jeung anjeun bisa ngalakukeun ieu jeung itu' Si jajaka ngajawab 'Saestuna nu bisa nyageurkeun ngan Alloh ta'ala' Eta jajaka disiksa nepi ka nyaritakeun ngeunaan si pandita. Terus si pandita di datangkeun ka si raja. Si raja nyarita 'Geura balik ka agama anjeun nu baheula' Tapi si pandita teu daek. Terus raja nitah ngaragaji ti luhureun sirahna nepi ka awakna beulah jadi dua. Terus didatangkeun babaturan si raja 'Geura balik ka agama anjeun nu baheula' Tapi eta jalma teu daek, terus manehna diragaji ti sirahna nepi ka awakna beulah jadi dua. Terus didatangkeun oge si jajaka. si Raja nyarita ' Geura balik ka agama anjeun nu baheula' Tapi si jajaka nolak. Terus si raja masrahkeun si jajaka ka pangawalna pikeun dibawa ka gunung. Nepi ka puncak, raja nitah pangawalna ngaragragkeun si jajaka ti luhur gunung. Satepina di puncak, si jajaka ngadua 'Ya Alloh, hindarkeun kaula ti kajahatan maranehna saluyu jeung naon nu ku Anjeun dipikarido'. Terus eta gunung eundeur nepi ka si pangawal tinggorolong ti luhureun gunung.Sedengkeun si jajaka salamet terus datang ka raja. Raja hemeng jeung nanya'Naon anu geus dilakukan ku para pangawal kaula?' si Jajaka ngajawab 'Alloh ta'ala geus nyalametkeun kaula ti kajahatan maranehna' Eta pamuda ditewak deui, raja nyerahkeun si jajaka ka pangawalna nu lian terus dibawa ka luhur kapal jeung di rag-ragkeun ditengah-tengah lautan. Eta pasukan mawa si jajaka ka luhureun kapal. Satepina di kapal si jajaka ngadua 'Ya Alloh, salametkeun kaula ti kajahatan maranehna saluyu jeung nu ku Anjeun dipikarido' Terus eta kapal tibalik jeung sakabeh pasukan tilelep. Sedengkeun si jajaka salamet. Manehna balik deui nepungan si raja. Waktu nempo si jajaka, raja hemeng bari nanya 'Naon anu geus dilakukeun ku para pangawal kaula?'si Jajaka ngajawab 'Alloh ta'ala geus nyalametkeun kaula ti kajahatan maranehna' Terus eta jajaka nyarita ka si raja 'Saestuna anjeun moal bisa mateni kaula saacan anjeun nedunan pamenta kaula' raja nyarita 'naon anu ku anjeun dipikahayang?' si jajaka ngajawab 'Anjeun kudu ngumpulkeun jalma loba di hiji lapang, terus anjeun salib kaula dina hiji tihang, terus cokot jamparing kaula jeung simpen dina gondewana, terus baca 'KALAYAN NYEBUT ASMA ALLOH, PANGERAN IEU JAJAKA' Terus leupaskeun eta jamparing ka kaula. Mun anjeun ngalakukeun eta, tinangtu anjeun bakal bisa mateni kaula' Ku ngadenge omongan si jajaka, raja ngumpulkeun jalma loba dihiji lapang jeung nyalib si jajaka dina tihang. Terus nyokot jamparing jeung disimpen dina gondewana, terus manehna maca 'KALAYAN NYEBUT ASMA ALLOH, PANGERAN IEU JAJAKA'jeung dileupaskeun eta jamparing kana tarang si jajaka. Si jajaka nyekel tarangna terus perlaya. Dina mangsa eta, jalma-jalma anu nyaksian saur manuk nyarita'Kami ariman ka pangeran ieu jajaka' Saurang pangawal nepikeun ieu beja ka raja jeung nyarita '
nyarita 'Gusti, naon anu dipikasieun ku gusti taya gunana sabab jalma-jalma geus ariman'. Terus raja marentahkeun pikeun nyieun solokan anu gede di satiap parapatan jalan, di jerona dihurungkeun seuneu. Terus manehna marentahkeun pangawalna pikeun ngalungkeun saha wae anu teu daek balik ka agamana baheula ka eta solokan. Kacaritakeun saurang awewe jeung anakna anu masih leutik rek diasupkeun ka eta solokan. Tapi manehna ngarasa karunya ka anakna. Anakna nyarita'Ibu, sing sabar lantaran anjeun saestuna aya dina jalan anu bener" (shahih muslim, riyadhus sholihin bab sabar no 31)

"Mun nengetan riwayat si jajaka, jauh bedana jeung bom bunuh diri. Kahiji, sijajaka teu maehan maneh, tapi dipaehan ku jalma sejen. kadua, ku alatan si jajaka, jalma-jalma loba nu ariman, tapi bom bunuh diri ngabalukarkeun jalma luar islam boga persepsi negatif ka agama Islam. maranehna jadi boga persepsi yen Islam pinuh ku kekerasan. Jeung bom bunuh diri nu dilakukan salian mateni jalma kafir oge mateni umat islam. Padahal hukumna haram pikeun mateni jalma anu muslim. 'JEUNG SINGSAHA NU MAEHAN SAURANG MUKMIN BARI DIHAJA, TANGTU WALESANANA JAHANNAM, MANEHNA LANGGENG DIJERONA, ALLOH MURKA KAMANEHNA, JEUNG NGALAKNAT SARTA NYADIAKEUN AZAB NU GEDE PIKEUN MANEHNA' (An Nisa 93)




"Enya aing ge satuju Di, mun mateni jalma muslim kaasup dosa gede. Tapi pan ieu mah tujuanana oge maehan jalma kafir sakumaha parentah Alloh "...PAEHAN JALMA-JALMA MUSYRIKIN DIMANA WAE MARANEH PANGGIHAN.." (At Taubah ayat 5)


"Teu bisa kitu kang, eta ayat memang bener parentah ti Alloh tapi ngalarapkeunana lain kitu. Dawuhan Rosululloh :' Singsaha anu maehan mu'ahad (jalma kafir anu kaiket ku perjanjian) henteu dina waktu/tempatna tangtu Alloh ngaharamkeun surga keur manehna ' (Sunan Abu Dawud no 2760 & Sunan An Nasai No 4761 ti Abu Bakrah radhiallohu 'anhu)
'JEUNG PERANGAN DI JALAN ALLOH JALMA-JALMA NU MERANGAN ANJEUN, TAPI ARANJEUN TONG NGALEUWIHAN WATES, LANTARAN SAESTUNA ALLOH TEU RESEP KA JALMA-JALMA ANU NGALEUWIHAN WATES' (Al Baqarah 190)
DIna mangsa perang Urang teu meunang ngaleuwihan wates diantarana saperti nyacag mayit jalma kaafir, maehan awewe jeung budak leutik, ngaduruk tatangkalan jeung sajabana. Tah kukituna sanajan kafir, tapi lamun eta jalma teu milu icikibung dina merangan umat muslim teu meunang ku urang di perangan."

"Tapi pan eta jalma kafir teh datang ka nagri urang pikeun maksiat"

"Sanajan manehna datang ka nagri urang bari mawa karusakan akhlak tetep teu bisa dijadikeun alesan pikeun maehan maranehna. Lantaran maranehna asup ka nagri urang kalayan geus meunang izin ti pamarentah. Nu ku urang bisa dilakukeun ngan saukur mere nasehat ka pamarentah ngeunaan karusakan nu dibawa ku eta jalma-jalma kafir"


"Jadi Naha urang teu perlu ngalakukeun jihad?"

"Satiap Umat Muslim kudu yakin kana fardhuna Jihad, tapi Jihad kudu dilakukeun dumasar kana elamu, nyumponan kana syarat-syaratna, jeung salawasna ngalakukeun jihad bareng jeung waliyyul amri atawa amir. Mudah-mudahan urang bisa terus neleman elmu agama jeung ngamalkeunana sacara istikomah. Amin"